Regulamin sklepu
internetowego higienahandel.pl
Regulamin określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep,
zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o
prawach Konsumenta
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni
ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie
lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez
bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w
rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dzięki której Kupujący może
nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący
czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca
uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną,
zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie
Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Punkt odbioru – punkt znajdujący się pod adresem MARDAM sp. z o.
o. 89-600 Chojnice ul. Strzelecka 64a.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy higienahandel.pl prowadzony przez
Sprzedawcę pod adresem www.higienahandel.pl.
Sprzedawca –
MARDAM sp. z o. o. z siedzibą pod adresem
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155,
wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców
przez
------,
pod nr KRS 0001034137,
NIP 5892081216,
nr REGON 525251632,
kapitał zakładowy
100000,00 zł,
kapitał wpłacony
100000,00 zł.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres pocztowy:
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155
-
Adres e-mail: biuro@higienahandel.pl
-
Telefon: 607 555 000
-
Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy):
MARDAM sp z o. o. 89-600 Chojnice ul. Strzelecka 64a
-
Adres do wysłania reklamowanego towaru: MARDAM sp z o. o.
89-600 Chojnice ul. Strzelecka 64a
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych
wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług
korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia
międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy
niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy
przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług
internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz
pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w
ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za
produkt.
-
Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia
składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym
przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w
Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera
sposób dostawy towaru oraz
metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie
opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści
i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy
Kupującym a Sprzedawcą.
-
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie,
tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez
podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
-
W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
- zwykły przelew na rachunek bankowy
Sprzedawcy;
-
za pośrednictwem platformy płatniczej:
-
za pobraniem, tj.
gotówką
w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
-
gotówką
w momencie odbioru osobistego towaru.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za
zamówienie należy zapłacić w
terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
-
Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie
faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
-
Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie,
Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po
jego opłaceniu.
-
W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił
produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane
w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.
-
Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
-
W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
za pośrednictwem firmy kurierskiej.
-
Kupujący może odebrać towar osobiście w Punkcie
Odbioru w godzinach jego otwarcia.
-
W przypadku wybrania odbioru osobistego przez
Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie
realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8
Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni
od dnia:
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w
posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana
przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w
posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w
posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba
trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego
uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub
części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w
częściach.
- Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa
odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych
podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od
umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie
jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że
Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca
Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego
płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego
uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od
dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji
Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od
umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały przez
Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne
rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie
poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze
towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres:
MARDAM sp z o. o. 89-600 Chojnice ul.
Strzelecka 64a niezwłocznie, a w każdym razie nie
później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował
Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest
zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar
przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie
wartości towaru wynikające z korzystania z niego
w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać
odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący
uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie
koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych
kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany
przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas
składania zamówienia.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa
w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do
umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Kupującego uprzywilejowanego lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są towary, które
po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
-
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego
odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez
powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
Ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących
działania Sklepu) na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2
Regulaminu.
-
Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o
niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od
dnia jej otrzymania.
II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
-
Towary
-
W przypadku braku zgodności towaru z umową,
Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień
określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak
zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i
ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w
przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
- wymiany towaru,
- naprawy towaru.
-
Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć
oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy
w sytuacji, gdy:
-
Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do
zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Sprzedawca nie doprowadził towaru do
zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
-
brak zgodności towaru z umową występuje
nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
-
brak zgodności towaru z umową jest na tyle
istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez
uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d
Ustawy o prawach konsumenta;
-
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności
wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w
rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego
uprzywilejowanego.
- W przypadku towaru podlegającego naprawie lub
wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar
Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na
swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od
umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
-
W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w
niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany
niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres
MARDAM sp z o. o. 89-600
Chojnice ul. Strzelecka 64a.
Sprzedawca zwraca Kupującemu
uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu
kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
-
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń
-
Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do
pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum
Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra
udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu
sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów
Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich
właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie
-
internetowej platformy ODR (Online Dispute
Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można
skorzystać z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się
zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest
bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie
Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie
sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i
nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych
sposobów rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy
jak i Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy
miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
-
Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę,
że do odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący
uprzywilejowany, związanej z reklamacją, stosuje się postanowienie § 11
ust. 7.
§ 10 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego
podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach
danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w
ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę,
podanych przez Kupującego w związku z zakupami w
Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania
danych osobowych w tym przypadku jest:
-
umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego,
zmierzające do jej zawarcia (art. 6
ust. 1 lit. b RODO),
-
ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z
rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
-
prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na
przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia
lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO).
-
Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale
jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi
zawarcie umowy w Sklepie.
-
Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą
przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a
Sprzedawcą;
-
na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny,
zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego
lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec
przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes
Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec
przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących
go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1
lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach
realizowanych przez Sprzedawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować
się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2
Regulaminu.
-
W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane
niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do
organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest
nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o
charakterze bezprawnym.
-
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę
i wymaga osobnej akceptacji
Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji
zamówienia.
-
Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu
podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie
Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego
Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących
przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w
których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli
właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę
szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego –
stosuje się tę ochronę szerszą.
-
Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku
polskim.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym
uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu,
sądem właściwym będzie sąd
właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego
niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, z tytułu umowy zawartej za
pośrednictwem Sklepu - w granicach dopuszczonych przez prawo - jest
wyłączona.
Regulamin Konta
w sklepie higienahandel.pl
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Koncie
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł na
podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności
zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego
działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta,
świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy, dzięki której Usługobiorca może skorzystać z dodatkowych
funkcji w Sklepie.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą
fizyczną zawierającą na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta
(lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej
charakteru zawodowego.
Regulamin - niniejszy regulamin Konta.
Sklep – sklep internetowy higienahandel.pl prowadzony przez
Usługodawcę pod adresem www.higienahandel.pl
Usługobiorca - każdy podmiot, który zawarł umowę o prowadzenie
Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest
Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca -
MARDAM sp. z o. o. z siedzibą pod adresem
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155,
wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców
przez
------,
pod nr KRS 0001034137,
NIP 5892081216,
nr REGON 525251632,
kapitał zakładowy
100000,00 zł,
kapitał wpłacony
100000,00 zł.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy:
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155
-
Adres e-mail: biuro@higienahandel.pl
-
Telefon: 607 555 000
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych
wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług
korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia
międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy
niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy
przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług
internetowych, z usług którego korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
- aktywne konto e-mail,
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki
cookies.
§ 4 KONTO
-
Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli
Usługobiorcy.
- Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak:
przeglądanie historii zamówień złożonych przez Usługobiorcę
w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja
danych Usługobiorcy.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w
Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony
pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą umowa o prowadzenie Konta na
zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Usługodawca rozpoczyna świadczenie usługi prowadzenia Konta na
zasadach określonych w Regulaminie niezwłocznie po zawarciu umowy o
prowadzenie Konta.
- Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym
czasie zrezygnować z Konta.
- Usunięcie Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie
Konta. W celu usunięcia Konta przez Usługodawcę należy wysłać swoją
rezygnację z Konta na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu,
czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy
o prowadzenie Konta.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących Konta na
adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od
otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
-
Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego
odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez
powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
Ustawy o prawach konsumenta.
-
W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę umowy o
prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość
skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach
konsumenta.
-
Jeżeli Usługodawca nie dostarczył usługi cyfrowej, Usługobiorca
uprzywilejowany może wezwać go do jej dostarczenia. Jeżeli mimo to
Usługodawca nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym,
wyraźnie uzgodnionym przez Usługodawcę i Usługobiorcę uprzywilejowanego
terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o
prowadzenie Konta.
-
Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od umowy o
prowadzenie Konta bez wzywania do dostarczenia usługi cyfrowej, jeżeli:
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie dostarczy usługi cyfrowej lub
-
Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili
lub z okoliczności zawarcia umowy o prowadzenie Konta wyraźnie wynika,
że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał istotne znaczenie
dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył jej w
tym terminie.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową o
prowadzenie Konta usługi cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który
wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą umową usługa
miała być dostarczana.
-
Jeśli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie
Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać jej doprowadzenia do
zgodności z tą umową.
-
W przypadku braku zgodności usługi cyfrowej z umową o
prowadzenie Konta Usługobiorca uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z
Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej
uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak
zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta w odpowiednim
czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
-
Dodatkowo, jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową o
prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie
o odstąpieniu od tej umowy, gdy:
-
doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z umową o
prowadzenie Konta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów
stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Usługodawca nie doprowadził usługi cyfrowej do
zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym czasie od chwili, w
której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę
uprzywilejowanego o braku zgodności z tą umową, i bez nadmiernych
niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając
charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest wykorzystywana;
-
brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie
Konta występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić usługę
cyfrową do zgodności z tą umową;
-
brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie
Konta jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy o
prowadzenie Konta bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony
określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania
doprowadzenia usługi cyfrowej do zgodności z umową);
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on usługi cyfrowej do zgodności z umową o
prowadzenie Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności
dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ
-
Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach
internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania
sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum
Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra
udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu
sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów
Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich
właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie
-
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR),
zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać
z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z
wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
Inspektoratów znajduje się tutaj: >https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed
sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem: >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie
stanowi zobowiązania Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów
rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Usługodawcy jak i
Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy
miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z
Usługodawcą umowy o prowadzenie Konta, w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy o prowadzenie Konta wygasa po
upływie 14 dni od dnia zawarcia tej umowy.
-
Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa
odstąpienia od umowy, musi poinformować Usługodawcę, korzystając z
danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od
umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane
pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest
to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że
Usługobiorca uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez
Usługobiorcę w związku z zawarciem umowy o prowadzenie Konta jest
Usługodawca.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach
oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach
danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w
ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta.
Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym
przypadku jest umowa o prowadzenie Konta lub działania
podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej
zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie
uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na
przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale
jednocześnie konieczne do zawarcia umowy o prowadzenie Konta i
świadczenia usług nią objętych. Niepodanie danych oznacza, że umowa o
prowadzenie Konta nie będzie mogła być zawarta, Usługodawca nie będzie
mógł świadczyć usług nią objętych.
-
Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać umowa o prowadzenie Konta;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez
Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec
przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes
Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec
przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących
go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1
lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach
realizowanych przez Usługodawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien
skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane
niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu
właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB KONCIE
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z
ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany
Regulaminu spowodowaną:
-
zmianą funkcjonalności Konta, wymagającą modyfikacji
Regulaminu lub
-
zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację
umowy o prowadzenie Konta przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do
zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień,
interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
-
zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych
Usługodawcy.
-
Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na
adres e-mail Usługobiorcy przypisany do Konta co najmniej na
7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
-
W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym
zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je,
co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
-
W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian,
Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail
Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem
umowy o prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
-
Usługodawca może dokonać zmiany Konta, która nie jest niezbędna
do zachowania jego zgodności z umową o prowadzenie Konta, z przyczyny
wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Konta.
Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się
wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy
uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
-
Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 5, istotnie i negatywnie
wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Konta lub korzystanie
z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy
uprzywilejowanego, z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku,
informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach
przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o
charakterze bezprawnym.
-
Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest w języku polskim.
-
Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega
przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla umowy zawartej na podstawie
Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw Konsumenta
przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów
prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w której nie
ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe
dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż
wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę
ochronę szerszą.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym
Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego z umową o prowadzenie Konta,
sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w związku z umową o
prowadzenie Konta w stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą
uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Regulamin Newslettera
w sklepie higienahandel.pl
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Umowa
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od Umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Newsletterze
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną,
który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia,
bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub
zawodową.
Newsletter – wiadomości dotyczące Sklepu, w tym
informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie, dostarczane
nieodpłatnie Usługobiorcy przez Usługodawcę w ramach Umowy, stanowiące
treści cyfrowe w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca,
który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę (lub podejmującą czynności
zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy higienahandel.pl
prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.higienahandel.pl.
Umowa – umowa o dostarczanie Newslettera.
Usługobiorca – każdy podmiot, który zawarł Umowę
lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca,
który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca – MARDAM sp. z o. o. z siedzibą pod
adresem
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155,
wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców
przez
------,
pod nr KRS 0001034137,
NIP 5892081216,
nr REGON 525251632,
kapitał zakładowy
100000,00 zł,
kapitał wpłacony
100000,00 zł.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy:
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155
-
Adres e-mail: biuro@higienahandel.pl
-
Telefon: 607 555 000
-
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych
wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług
korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia
międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy
niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy
przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług
internetowych, z usług którego korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla skorzystania z treści cyfrowych objętych Regulaminem
potrzebne jest:
-
aktywne konto e-mail;
-
urządzenie z dostępem do Internetu;
-
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki
cookies.
§ 4 UMOWA
-
Usługobiorca może dobrowolnie zapisać się do Newslettera.
-
W celu otrzymania Newslettera konieczne jest zawarcie Umowy.
-
Wiadomości e-mail wysyłane w ramach Umowy kierowane będą na
adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zawierania Umowy.
-
Usługobiorca, w celu zawarcia Umowy, w pierwszym kroku podaje w
przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce
otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Umowy. W momencie zapisu na
Newsletter zostaje zawarta Umowa na czas nieoznaczony, a Usługodawca
rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
-
W celu właściwej realizacji Umowy Usługobiorca jest obowiązany
podać swój prawidłowy adres e-mail.
-
Newsletter jest dostarczany niezwłocznie po utworzeniu przez
Usługodawcę wiadomości przeznaczonych dla Usługobiorców.
-
W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie
znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także
link do wypisania się.
-
Usługobiorca może wypisać się z Newslettera bez podawania
przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie,
korzystając z opcji, o której mowa w poprzednim postanowieniu, lub
wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu.
-
Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do
wypisania się z Newslettera lub wysłanie
wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie
skutkować niezwłocznym rozwiązaniem Umowy.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących treści
cyfrowych objętych Regulaminem na adres pocztowy lub elektroniczny
wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od
otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
-
Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego
odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez
powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
Ustawy o prawach konsumenta.
-
W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę Umowy,
Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień
uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
-
Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowych objętych
Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do ich dostarczenia.
Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową
niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługobiorcę
uprzywilejowanego i Usługodawcę terminie, Usługobiorca uprzywilejowany
może odstąpić od Umowy.
-
Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy bez
wzywania do dostarczenia treści cyfrowych objętych Umową, jeżeli:
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową lub
-
Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili
lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin
dostarczenia treści cyfrowych objętych Umową miał istotne znaczenie dla
Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym
terminie.
-
Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności
Newslettera z Umową, który – z uwagi na fakt, że Newsletter jest
dostarczany w sposób ciągły - wystąpił lub ujawnił się w czasie, w
którym zgodnie z tą Umową miał być dostarczany.
-
Jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową,
Usługobiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do ich zgodności z
Umową.
-
W przypadku braku zgodności z Umową treści cyfrowych objętych
Regulaminem, Usługobiorca uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z
Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej
uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak
zgodności z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska
cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
-
Dodatkowo, jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są
niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy, gdy:
-
doprowadzenie do zgodności tych treści cyfrowych z
Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art.
43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
-
Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowych objętych
Regulaminem do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której
Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o
braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
Usługobiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w
jakim są wykorzystywane;
-
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych
Regulaminem występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić je
do zgodności z Umową;
-
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych
Regulaminem jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez
uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy
o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia treści cyfrowych do
zgodności z Umową);
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on do zgodności z Umową treści cyfrowych
objętych Regulaminem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ
-
Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach
internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania
sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
-
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum
Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra
udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu
sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów
Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich
właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie
-
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR),
zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać
z następujących form wsparcia:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z
wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed
sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
-
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie
stanowi zobowiązania Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów
rozwiązywania sporów.
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Usługodawcy jak i
Konsumenta.
-
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy
miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z
Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia
zawarcia tej Umowy.
-
Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa
odstąpienia od Umowy, musi poinformować Usługodawcę, korzystając z
danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od
Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane
pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od Umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest
to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że
Usługobiorca uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania
przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez
Usługobiorcę w związku z Umową jest Usługodawca. Szczegółowe informacje
dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o
pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o
odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych –
„RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest:
-
realizacja Umowy; podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest Umowa lub działania podejmowane na
żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b
RODO);
-
analiza efektywności wysłanych w ramach Umowy
wiadomości, celem ustalenia ogólnych zasad dotyczących skutecznej
wysyłki w działalności Usługodawcy; podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art.
6 ust. 1 lit. f RODO);
-
ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń
związanych z Umową; podstawą przetwarzania danych osobowych w tym celu
jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale
jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy i dostarczenia objętych nią
treści cyfrowych. Niepodanie danych spowoduje, że Umowa nie będzie mogła
być zawarta, a Usługodawca nie dostarczy objętych nią treści cyfrowych.
-
Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać Umowa;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez
Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Umową;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec
przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą
przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
-
Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec
przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją
Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych,
opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych
interesach realizowanych przez Usługodawcę).
-
W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien
skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane
niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu
właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB NEWSLETTERZE
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z
ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany
Regulaminu spowodowaną:
-
zmianą funkcjonalności Newslettera, wymagającą
modyfikacji Regulaminu lub
-
zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację
Umowy przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych,
nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji
uprawnionych władz publicznych lub
-
zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych
Usługodawcy.
-
Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na
adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zawarcia Umowy co najmniej
na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
-
W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym
zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je,
co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania Umowy w przyszłości.
-
W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian,
Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail
Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem
Umowy z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
-
Usługodawca może dokonać zmiany Newslettera, która nie jest
niezbędna do zachowania jego zgodności z Umową, z przyczyny wskazanej w
ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Newslettera.
Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się
wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy
uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
-
Jeżeli zmiana, o której mowa w poprzednim postanowieniu,
istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do
Newslettera lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail
Usługobiorcy uprzywilejowanego z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym
nośniku, informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany
oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy
uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o
charakterze bezprawnym.
-
Umowa zawierana jest w języku polskim.
-
Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega
przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
-
Wybór prawa polskiego dla Umowy zawartej na podstawie
Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw Konsumenta
przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów
prawa, znajdujących zastosowanie dla tego Konsumenta w sytuacji, w
której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli
właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę
szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego –
stosuje się tę ochronę szerszą.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym
Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego z Umową, sądem właściwym
będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w związku z Umową w
stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, w
granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
MARDAM sp. z o. o.
80-209 Chwaszczyno, ul. Oliwska 155
adres e-mail: biuro@higienahandel.pl
- Ja/My(*)
.....................................................................
niniejszym informuję/informujemy(*)
o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej
usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.